בדרך ללגליזציה בגרמניה: מאפריל 2024 קנאביס חוקי במועדוני חברים ו-3 צמחים בבית

לאחר עיכובים רבים שנבעו מהתנגדות האיחוד האירופי וממחלוקות פנימיות בממשלה, גרמניה מכריזה סופית כי הצעת החוק ללגליזציה תעלה להצבעה בפרלמנט בסוף החודש, שם היא צפויה לעבור ברוב גדול ולהיכנס לתוקף בתחילת אפריל

מנהיגי המפלגות בממשלת האיחוד הגרמנית הודיעו בסוף השבוע (שישי 2.2) כי הגיעו להסכמה סופית לגבי הצעת החוק ללגליזציה (מצומצמת) של קנאביס. (עדכון 23.2: החוק אושר בפרלמנט).

הצעת החוק תעלה להצבעה סופית בפרלמנט הגרמני בסוף החודש (פברואר 2024), שם היא צפויה לעבור ברוב גדול עם תמיכה קואליציונית מלאה, והחוק החדש צפוי להיכנס לתוקף ב-1 באפריל.

כפי שפורסם באוגוסט 2023 עם אישור התכנית בממשלה, החל מכניסת החוק לתוקף יוכל כל אזרח גרמני לגדל עד 3 צמחי קנאביס בבית ולרכוש עד 50 גרם קנאביס בחודש מ’מועדוני קנאביס’ מורשים, בדומה למועדוני הקנאביס בברצלונה.

בגירים בגרמניה יוכלו לרכוש כל מוצר חוקי אך צעירים בגילי 18-21 יורשו לרכוש מוצרי קנאביס עם ריכוז THC מקסימלי של 10%, ויוגבלו לרכישת 30 גרם בחודש.

מועדוני הקנאביס בגרמניה יפעלו ללא מטרות רווח, ויורשו למכור קנאביס רק לחברי מועדון רשומים, כאשר בכל מועדון יוכלו להיות עד 500 חברים.

שר הבריאות של גרמניה פרופ’ קארל לאוטרבך הודיע ברשת 𝕏: “סיכמנו על הפרטים האחרונים של לגליזציה אמש. מאבק בשוק השחור, דה-קרימינליזציה והגנה טובה יותר על קטינים. מדיניות הסמים הקודמת נכשלה”.

במקור, גרמניה תכננה להקים שוק קנאביס חופשי ולפתוח חנויות קנאביס בדומה לאלו שקיימות במדינות הלגליזציה בארה”ב, אך ויתרה על הרעיון בעקבות התנגדות של האיחוד האירופי, שחשש מזליגה של קנאביס למדינות אירופה השכנות.

במקום זאת, היא הכריזה בחודש אפריל 2023 על לגליזציה במודל מצומצם יותר של מועדוני קנאביס סגורים כאמור, ללא פעילות ממוסדת של חנויות קנאביס מסחריות.

“מדיניות הסמים הקודמת נכשלה” – פרופ’ קארל לאוטרבך, שר הבריאות של גרמניה

לגליזציה של קנאביס הייתה מלכתחילה חלק מההסכמים הקואליציוניים של ממשלת האחדות שהוקמה בגרמניה, אך היא התעכבה עד כה בשל הרצון של הממשלה הגרמנית לתאם את המהלך עם האיחוד האירופי ולקבל את אישורו, כמו גם בשל מחלוקת בין המפלגות השונות לגבי הנוסח של הצעת החוק.

גם האיחוד האירופי וגם המפלגה הסוציאל-דמוקרטית (SPD) הגרמנית התנגדו ללגליזציה מלאה עם חנויות קנאביס מסחריות, מה שגרם לגרמניה לסגת מהתוכנית הראשונית הזו שלה ולעבור במקום למודל מצומצם של מועדוני קנאביס, כדי לפייס את המתנגדים.

כעת, לאחר עיכובים רבים ושינוי מודל הלגליזציה לשמרני יותר כאמור, נראה כי המפלגות הצליחו לפתור את המחלוקות ביניהן ולהסכים על נוסח סופי של הצעת החוק, שיעלה להצבעה בסוף החודש בפרלמנט וצפוי לעבור, ואז להיכנס לתוקף בתחילת חודש אפריל.

בהצהרה משותפת של מנהיגי המפלגות שמרכיבות את הקואליציה הגרמנית – המפלגה הסוציאל-דמוקרטית (SPD), המפלגה הדמוקרטית החופשית (FDP), ומפלגת הירוקים – הם הכריזו כי “הצעת החוק היא אבן דרך משמעותית עבור מדיניות סמים מודרנית שתתמקד במניעה וטיפול רפואי במקום באכיפה פלילית”.

המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר